وبلاگ

نحوه خوابیدن افراد مبتلا به تنگی کانال نخاعی

خوابیدن تنگی نخاعی

بیماری تنگی کانال نخاعی یکی از خطرناک‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌هایی است که هر فرد ممکن است در زندگی خود با آن روبرو شود.

روش‌های درمانی مختلفی برای کاهش عوارض این بیماری یا درمان آن وجود دارد که اگر بیماران به آن توجه داشته باشند، می‌توانند در کمترین زمان آسیب‌های جبران ناپذیر و خطرات احتمالی را برطرف کنند.

طبق نظر بسیاری از پزشکان متخصص، خوابیدن صحیح و اصولی نصف درمان است؛ تنگی کانال نخاع زمانی ایجاد می‌شود که نخاع فرد شروع به باریک شدن می‌کند و طرز خوابیدن بیمار روی تنگی کانال نخاعی بیشترین تاثیر را دارد.

در ادامه این مقاله شما را با نحوه خوابیدن درست آشنا می‌کنیم که توجه به آنها می‌تواند تا حجم زیادی روی تسریع بهبودی این مشکل موثر باشد.

 

  1. سعی کنید به پشت بخوابید

بهترین نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی جهت تسکین درد، خوابیدن به پشت است؛ در این روش بهتر است از یک تشک نرم استفاده کرده و زیر پاهای خود یک بالشت قرار دهید تا کمی پاهایتان از سطح تشک فاصله بگیرد.

این کار می‌تواند فشار وارد بر کمر شما را کاهش داده و در طولانی مدت سبب بهتر شدن درد تنگی نخاع و حتی درمان آن می‌شود.

علاوه بر این، اگر خوابیدن به پشت را انتخاب می‌کنید بهتر است یک بالشت مناسب برای سر و گردن خود انتخاب نمایید تا مشکلات نخاع شما بیشتر نشود.

در نظر داشته باشید بر خلاف نظریات قدیمی، خوابیدن به پشت نقش مهمی در افزایش لغزش دیسک و کاهش تورم کانال نخاعی دارد.

 

  1. خوابیدن به پهلو، یک گزینه مناسب برای کاهش عوارض تنگی کانال نخاعی

برخی از افراد عادت ندارند به کمر بخوابند، این افراد می‌توانند خوابیدن به پهلو را انتخاب کنند.

در این روش می‌توانید یک بالشت نرم و مناسب زیر لگن خود قرار دهید تا مشکلاتی مانند خمیده شدن و پیچ خوردگی برای ستون فقرات شما ایجاد نشود؛ علاوه بر این، در زمانی که به پهلو خوابیدن را انتخاب می‌کنید، باید در نظر داشته باشید سر شما در امتداد بدن باشد تا فشار بیش از حد روی کانال نخاعی شما وارد نشود.

 

  1. از خوابیدن روش شکم پرهیز کنید

بدترین نحوه خوابیدن افراد مبتلا به تنگی کانال نخاعی، خوابیدن روی شکم است؛ این کار باعث می‌شود شما هنگام خواب برای اینکه بهتر بتوانید بهتر نفس بکشید، شانه و گردن خود را بیشتر بچرخانید.

این موضوع سبب ایجاد تنش و دردهای غیر قابل تحمل شده و در طولانی مدت می‌تواند مشکلات جدی برای نخاع شما به وجود بیاورد.

در نظر داشته باشید اگر عادت به خوابیدن روی شکم دارید، به صورت روزانه تمرین کرده تا این عادت را ترک کنید؛ همچنین در طول زمانی که در حال ترک این عادت هستید بهتر است یک بالش مناسب زیر لگن خود بگذارید تا فشار روی ستون فقرات، کمتر شود.

 

  1. از خوابیدن روی زمین خودداری کنید

علاوه بر اهمیتی که طرز خوابیدن بیماران با عارضه تنگی کانال نخاعی دارد، موضوعی که این بیماران باید در نظر داشته باشند خوابیدن روی تختخواب است.

توجه داشته باشید به هیچ وجه نباید روی زمین بخوابید، زیرا هنگامی که قصد بلند شدن دارید ممکن است فشاری بیش از حد به کمر و نخاع شما وارد شود و در نتیجه درد شما افزایش پیدا کند.

علاوه بر این، بیمارانی که اقدام به انجام جراحی تنگی کانال نخاعی کرده‌اند باید از نشستن یا خوابیدن روی زمین پرهیز کنند.

این افراد هنگام بلند شدن باید به آرامی پاهای خود را به سمت لبه تخت بچرخانند و سپس با استفاده از بازوها یا کمک افراد دیگر بدن خود را از روی تخت بلند کنند.

خوابیدن روی زمین سبب می‌شود تا هنگام بلند شدن تمامی وزن بدن روی نخاع بیفتد و در نتیجه آسیب‌های خطرناکی فرد را تهدید کند.

 

  1. تشک و بالشت مناسب انتخاب کنید

موضوع بسیار مهمی که پس از نحوه خوابیدن جهت کاهش عوارض تنگی کانال نخاعی اهمیت پیدا می‌کند، انتخاب تشک و بالشت استاندارد و مناسب است.

این بیماران باید از تشک‌هایی استفاده کنند که ارتفاع استاندارد و مناسب دارد، علاوه بر این، استفاده از بالشت‌های بسیار پر می‌تواند خطرات جدی برای ستون فقرات و کانال نخاعی داشته باشد، به همین دلیل باید از بالشت‌هایی استفاده کنید که سر شما را در راستای بدن قرار می‌دهد.

استفاده از تشک‌های فوم سرد یا تشک‌هایی که از فوم و متریال‌های فشرده تشکیل شده‌اند، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

بهتر است تشک‌هایی را انتخاب کنید که ضخامت بیشتری دارند، زیرا این تشک‌ها می‌توانند از شانه و لگن شما بهتر محافظت کنند؛ همچنین برای افرادی که به مشکل فتق دیسک گردن مبتلا هستند نیز، مفید است.

 

  1. در هنگام خواب، وضعیت بدن را به خوبی تنظیم کنید

در صورتی که پزشک مشکل تنگی کانال نخاعی را برای شما تشخیص داد، بهتر است زیاد روی کمر خود ننشینید و پس از اینکه احساس خواب آلودگی و خستگی کردید، به تختخواب بروید.

در هنگام خواب باید توجه داشته باشید وضعیت بدن خود را در ابتدا تنظیم کنید تا پس از به خواب رفتن، فشاری روی نخاع شما نباشد.

به این منظور بهترین کار این است که یک بالشت مناسب را زیر زانو یا بین زانوهای خود قرار دهید؛ علاوه بر این، قرار دادن یک بالشت نازک و نرم زیر لگن نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای بهبودی سریعتر تنگی کانال نخاعی باشد.

اگر بتوانید به خوبی نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی خود را مدیریت کنید می‌توانید در کمترین زمان نیز از شر این بیماری آزاردهنده راحت شوید.

 

  1. استفاده از پمادهای معجزه آسا

برای بهبودی سریعتر مشکلات نخاعی مانند تنگی کانال نخاع، رعایت یک سری موارد مانند ورزش‌های سبکی که پزشک تجویز کرده باشد، داشتن یک رژیم خوب و از همه مهمتر استفاده از انواع پماد گیاهی مسکن جهت کاهش درد، می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

برای کاهش دردهای نخاع ما به شما پماد آدورامین را پیشنهاد می‌کنیم، این پماد به دلیل داشتن ترکیبات طبیعی و سالم می‌تواند به شما کمک کند تا حجم زیادی از دردهای تنگی کانال نخاعی را کاهش داده و بتوانید مسیر بهبودی را بهتر تحمل کنید.

این پماد درمان قطعی برای بیماری شما نیست اما به طور معجزه آسایی می‌تواند درد شما را کاهش دهد. استفاده از این پماد طی یک دوره چند ماهه می‌تواند سبب افزایش گردش خون و کمک به حرکت راحت‌تر صفحه مهره‌ها روی یکدیگر شود.

 

سخن پایانی

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. در صورت ابهام می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *